Ile kosztuje gaz dla firm?
Przedsiębiorcy zgodnie twierdzą, że niedawne podwyżki gazu są dla nich znacznym obciążeniem. Co więcej, stwierdzają oni również fakt, że te podwyżki gazu właśnie w ich firmy uderzyły najmocniej. Okazuje się, że największym sprzedawcą gazu w naszym kraju jest firma PGNiG, która obsługuje ponad 90% wszystkich kontrahentów. Niemniej jednak jak w zakresie ich usług prezentują cię ceny gazy dla firm?
Podwyżki gazu dla firm
Nie da się ukryć, że przedsiębiorcy bacznie obserwują wykresy cen gazu, a także zwracają uwagę na rachunki, które przychodzą na ich adres. Nie da się ukryć też, że taryfowe ceny gazu dla firm, a także zwykłych odbiorców w naszym kraju zmieniają się średnio 2 lub 4 razy w ciągu całego roku. Co ciekawe w obszarze dystrybucji gazu, zmienność ta jest raczej statyczna i mało gwałtowna. Niemniej jednak największe skoki odnotowuje sprzedaż gazu. W naszym kraju cena gazu dla firm jest uzależniona o wielu czynników, niemniej jednak przedsiębiorcy z pewnością odczuli fakt, że wzrosła ona już o 31 groszy za 1 kilowatogodzinę. Czy to dużo? Patrząc z perspektywy firm, które zużywają często ogromne ilości gazu, taka podwyżka może być wyraźnie odczuwalna, a kieszeń przedsiębiorcy może się znacznie uszczuplić.
Gaz dla firm od innego dystrybutora
Wspomniane już zostało, że w zakresie gazu dla firm to spółka PGNiG jest największym dystrybutorem. To ona tak naprawdę wyznacza trendy w cenach gazu i można powiedzieć, że dużo od niej zależy. Niemniej jednak na rynku funkcjonuje również całkiem pokaźne grono mniejszych dystrybutorów, którzy również samodzielnie określają swoje ceny gazu. Warto więc w poszukiwaniu tańszego gazu dla firm, również zwrócić uwagę na ich ofertę. Co więcej pomocne mogą okazać się porównywarki cen gazu, czyli bezpłatne i proste w użyciu narzędzia online. Dzięki nim może porównać ceny u konkretnych dystrybutorów, a następnie wybrać tę , która okaże się najbardziej korzystna pod względem finansowym dla naszej firmy. Gaz dla firm nie musi być bowiem największym rachunkiem, który przyjdzie na adres przedsiębiorcy.